
Постійно спонукаючи нас до споживання, рекламодавці не лише заробляють собі на хліб, але й акумулюють кошти для розширення і модернізації виробництва, як матеріальних, так і духовних благ. Поява ж нових товарів та послуг, а разом з ними - нових можливостей для людства, є підтвердженням його прогресу, чи не так?
Сучасний розмах рекламної діяльності носить воістину глобальний характер, бо до її послуг вдаються у всіх куточках Землі. Бюджети рекламних кампаній, якщо скласти їх докупи, обчислюються десятками, а то й сотнями мільярдів доларів США, таким чином, значно перевищуючи бюджети окремих країн. Характерною ж особливістю реклами в наші дні є те, що витрати на її виробництво постійно ростуть, так само як і збільшується різноманітність її видів.
Скажімо, безпрецедентний розвиток «глобальної павутини», який спостерігається останні 10-15 років, не міг не звернути на себе увагу рекламодавців усього світу, які стали просувати свою «продукцію» не лише в реальному світі, але і в онлайн-середовищі. Можливості останнього, судячи з усього, не знають кордонів. Так, якщо вірити експертам, у 2007 році ринок Інтернет-реклами оцінювався у 21 мільярд доларів США, а в 2008, незважаючи на фінансово-економічну кризу, його обсяги зросли у 3 рази - понад 65 мільярдів. Як видно, масштаби глобального ринку віртуальної реклами з кожним роком збільшуються в геометричній прогресії!
Отже, знаючи про чималі фінансові засоби, що обертаються в Інтернеті, було б нерозумно не спробувати взяти участь у їх розподілі. Яким чином? Елементарно - шляхом використання свого сайту у якості майданчика для реклами.

Фото з сайту Фен-Шуй
Вирішивши долучитися до перерозподілу фінансових потоків, що обслуговують Інтернет-рекламу, тобто, вирішивши заробити на ній, веб-майстер, в першу чергу, повинен пам'ятати про наступне. Умовно всі види Інтернет-реклами можна розділити на дві великі групи. Перша з них пов'язана з конвертацією (перенаправленням) трафіку. У загальних рисах це виглядає приблизно так: ви на сторінках свого ресурсу за певну плату розміщуєте той чи інший рекламний матеріал, клацаючи по якому відвідувач сайту потрапляє на рекламований веб-майданчик. У колі веб-фахівців це називається продажем трафіку. До цієї групи, в першу чергу, слід віднести контекстну і медійну рекламу, різного роду партнерські програми і т.п.
Друга група має відношення до продажу посилань зі сторінок свого ресурсу. Суть заробітку в рамках цієї групи зводиться до наступного. Веб-майстри та оптимізатори під час пошукової оптимізації своїх сайтів готові купувати місця під рекламу (посилання на розкручувані ними веб-проекти) на чужих ресурсах, що мають певну «вагу» в очах пошукових систем. Діючи таким чином, сео-спеціалісти успішно просувають свої ресурси до верхніх позицій пошуковиків. Причому, позиції рекламованого сайту у видачі будуть тим вищі, чим вищі тИЦ і PR того ресурсу, який посилається на нього. Яскравим представником реклами в рамках другої групи є біржі, які спеціалізуються на продажу посилань.
Наведена вище коротка класифікація двох груп, на наш погляд, повинна дозволити вам, дорогі читачі, зорієнтуватися, послугами якої групи скористатися перш за все в цілях заробітку на своєму сайті. Наприклад, якщо ваше Інтернет-дітище може похвалитися високою відвідуваністю з боку користувачів мережі, то головний упор може бути зроблений на перенаправлення трафіку. Навпаки, якщо відвідуваність вашого ресурсу залишає бажати кращого, але в той же час його тИЦ і PR не настільки безнадійні, в цьому випадку доречним буде вдатися до продажу посилань. У ситуації, коли і відвідуваність, і показники авторитетності сайту знаходяться на приблизно однаковому рівні (високий, середній або низький), можливо, буде не зайвим поєднувати заробіток на різних видах реклами, що належать до обох груп.
У межах першої групи Інтернет-реклами домінуюче місце займає медійна (банерна) реклама. Банер - графічне (статичне або анімоване) зображення рекламного характеру, натиснувши на яке користувач мережі перенаправляється на рекламований веб-ресурс. Найбільш поширеним «класичним» форматом банера є формат 468×60 (пікселів). Трохи менш популярним є розмір банера 100×100.
Зібравшись заробляти на демонстрації банерів на сторінках свого сайту, веб-майстру необхідно пам'ятати, що в зараз панують дві моделі оплати за банерну рекламу. По-перше, оплата може стягуватися за 1000 показів банеру рекламодавця. По-друге, рекламодавець може оплачувати кожен унікальний клік по рекламному банеру з наступним переходом на потрібний ресурс.
Про конкретні розцінки говорити не варто, бо їх спектр надзвичайно широкий. Відзначимо лише, що прибуток від банерної реклами буде тим вищим, чим більше відвідувачів буде крутитися на сторінках, де висять банери. У цьому випадку доходи веб-майстра можуть обчислюватися сотнями, а то й тисячами умовних одиниць на місяць. І, навпаки, мінімальна кількість відвідувачів сайту не здатна принести відчутних дивідендів веб-майстру від надання свого ресурсу під медійну рекламу.
Так, трохи не забули, пошук та встановлення банерів на сторінках свого проекту може здійснюватися як в ручному режимі (наприклад, прохання знайомого веб-майстра), так і в автоматичному (участь в банерних мережах).
Монетизація трафіку може також здійснюватися за допомогою тізерної реклами. Тізер - інтригуюче (tease у перекладі з англійської - дражнити) рекламне повідомлення в текстовій та / або графічній формі, яке подається у вигляді загадки, при цьому містить неповну інформацію про рекламований об'єкт.
Будучи певною мірою ковтком свіжого повітря в світі Інтернет-реклами, тізерна реклама користується сьогодні особливою популярністю у рекламодавців. Своєрідне поєднання графічного компоненту з інтригуючим текстом змушують користувачів мережі частіше «клікати» по рекламних повідомленнях цього роду. Це, у свою чергу, робить тізери ласим шматком пирога для веб-майстрів, які бажають розбагатіти на рекламі. Допомагає їм у цьому діяльність найрізноманітніших тізерних партнерок. Що стосується оплати, то вона, як правило, проводиться за клік по тізеру. Стартують розцінки від декількох американських центів.
Важливо не забувати, що Тізерна реклама як джерело доходу, головним чином, призначена для веб-майстрів, що працюють у розважальному сегменті Інтернету. Справа в тому, що розважальним ресурсам набагато легше заробити на тізерах, ніж, скажімо, на контекстній рекламі. Однак це зовсім не означає, що «серйозні» ресурси не вдаються до послуг тізерів. Трапляється й таке.

Фото з сайту Kiber Money
Контекстна (текстова) реклама - ще один різновид розміщення рекламного контенту в Інтернеті. Являє собою Інтернет-рекламу, розміщення якої здійснюється виходячи з одного принципу - зміст рекламного матеріалу обов'язково повинен відповідати контексту (змісту) веб-сторінки, на якій цей матеріал знаходиться.
На сьогоднішній день існує два основних типи контекстної реклами: пошукова та тематична контекстна реклама. Перший тип являє собою контекстну рекламу, яка з'являється на сторінках видачі тієї або іншої пошукової системи. Другий тип - контекстна реклама, що відображається на сторінках тематичних ресурсів. Власне, цей тип і представляє інтерес для веб-майстра, який бажає заробити на контекстній рекламі.
На практиці використання контекстної реклами з метою заробітку може виглядати наступним чином. На сторінках вашого сайту у спеціально відведених для цих цілей місцях встановлюється текстовий блок з активним гіперпосиланням, що веде на рекламований ресурс. Рекламні оголошення відображаються у відповідності з тематикою вашого сайту (рідше - сторінки, де знаходиться рекламний блок).
Оплата за демонстрацію такого роду оголошень здійснюється системою контекстної реклами з розрахунку за кожен клік. Ціна останнього може істотно відрізнятися, скажімо, від декількох центів до декількох доларів США.
Головними постачальниками послуг контекстної реклами вважаються Яндекс.Директ, Google AdSense і Begun. У роботі цих систем багато спільного. Приміром, заробіток веб-майстрів дуже сильно залежить від відвідуваності їхніх Інтернет-проектів і, відповідно, кліків по рекламним оголошенням. У той же самий час кожна зі згаданих контекстних систем має ряд своїх відмітних переваг і недоліків. Так, Google AdSense, пропонуючи досить високі розцінки за клік, і не маючи вимог по кількості відвідувачів на сайті, не може похвалитися зручним для російськомовних користувачів мережі способом виплат заробленого, а також великою кількістю російськомовних рекламодавців. Навпаки, Яндекс.Директ, маючи досить зручний спосіб виплат, пред'являє до сайтів-партнерів досить завищені вимоги.
У зв'язку з цим вибір найбільш відповідної системи контекстної реклами повинен здійснюватися з урахуванням різних факторів. Лише в цьому випадку контекстна реклама здатна принести максимальний прибуток.
Специфічне місце в першій групі займає «агресивний» рекламний конвент, представлений рекламою на основі Rich media - технології, яка дозволяє виготовляти віртуальну рекламу з використанням Java і Flash. Перевагою цього виду Інтернет-реклами є її підвищена інтерактивність. У рекламні блоки на основі Rich media включаються різні відео-та звукові ефекти. Як правило, рекламні ролики Rich media різних (нефіксованих) розмірів демонструються поверх основної веб-сторінки. В окремих випадках модулі Rich media можуть відображатися в окремих вікнах. Останні без нашої на те волі відкриваються над сторінкою (PopUp) або під нею (PopUnder). Вибір рекламного формату PopUnder є кращим, бо не викликає відверту негативну реакцію з боку відвідувача сайту. Уявіть собі, ви заходите на сайт, клацаєте на якусь його сторінку в очікуванні отримання необхідної інформації, а замість неї (у випадку з PopUp) відкривається нікому не потрібне рекламне вікно. Закрити останнє інший раз дуже і дуже проблематично. Обурливо, чи не так?! Не обурює хіба що оплата за демонстрацію рекламних модулів на основі Rich media. Зазвичай, вона дуже висока і проводиться за кількість унікальних хостів на сайті. Більше того, у разі переходу по такій рекламі веб-майстер отримує додатковий фінансовий бонус.
Необхідно відзначити, що в гонитві за великими грошима деякі веб-майстри забувають про інтереси користувачів, нав'язуючи їм рекламний контент на основі Rich media. А цього робити не можна. Подібної точки зору дотримуються і провідні пошукові системи (особливо відзначився Яндекс), які оголосили справжню війну настирливим рекламним матеріалам. У першу чергу, мова йде про рекламні модулі PopUp і PopUnder. Багато ресурсів, що зловживають такого роду рекламою, дуже часто піддаються зниженню своїх позицій в ході ранжування. Нерідко стаються ситуації, коли через безпардонну рекламу веб-сайти взагалі вилітають з індексу тієї чи іншої пошукової системи.
Тарас Черкасский
[...] веб-майстрів користується продаж посилань. Як вже було зазначено, чим вищими є показники авторитетності ресурсу (тИЦ та [...]
ВідповістиВидалити[...] якимось чином заробити на своєму блозі/сайті. Про можливості заробітку ми говорили дещо [...]
ВідповістиВидалити